משלוחים חינם בהזמנות מעל ₪150!
למדידות, סיפורים ולמשמש את הבדים בקרו אותנו בחנות: רח' עומרי 29 ת"א
follow us
follow us
התחברי / הרשמי

חזיית ספורט ?! לא פחות חשוב מנעליים.

שתפו עם חברות

משום מה חינכו אותנו כנשים, שאם נעשה תרגילים לחיזוק שרירי החזה הוא יוכל לייצג אותנו בגאווה. האמת היא שזה בכלל לא כך. השד מתברר מורכב משומן, רקמות עור, כלי דם ועצבים בלבד. אין אף שריר שתומך בו באופן טבעי ושום פעילות שנעשה לא תייצב אותו. המשמעות הוא שכל תנועה של הגוף, מייצרת טילטול של השד. הטלטול הזה כפי שעולה ממחקר מקיף בנושא, מייצר קרעים מיקרוסקופים אשר לאורך זמן, ישנו את צורתו ועשויים במקביל לייצר תחושה מעיקה ואף כאבים באזור השד והחזה.

 

Post1_MC

 

לא על השד לבדו

ד"ר ג'ואן סקור מאוניברסיטת פורטסמות בדקה במחקרה 100 נשים בזמן פעילות גופנית ועקבה אחר תנועת השד במעבר מהליכה לריצה. הממצא המרכזי של מחקר זה מעיד שתנועת השד בזמן פעילות עשויה להניע אותו ממיקומו הטבעי בכ-10 ס"מ (עבור שד ממוצע בגודל C) ובמקרים של שדיים גדולים מזה התנועה גדולה עוד יותר.

כבר בתנועה הבסיסית ביותר כמו הליכה,  שדיים שאינם נתמכים בחזייה מבצעים תנועה חוזרת המצטיירת כספרה 8 – שילוב של טילטולים אופקיים ואנכיים כאחד. ככל שההליכה מואצת ועוברת לריצה כך גדלה התנודה האופקית והאנכית. פעילות אינטנסיבית ללא תמיכה, מייצרת כאב ופציעה ברקמות העור הדקות ובמקרים מסויימים אף יוצרת סימני מתיחה קבועים. רב הנחקרות העידו על התגברות הכאב בעיקר בנקודת שינוי הקצב: האטה או האצה. כשנבדקו הרצות עם חזייה, נמצא שחזייה רגילה מורידה את תנועת השד בכ- 35% בעוד חזיית ספורט מאיכות טובה ומותאמת היטב יכולה להוריד את התנועה בכלמעלה מ-75%.

 

הגודל לא קובע

עוד עולה מן המחקר, שלמרות שנצפתה תנודת מרחק גדולה יותר בתנועת השד ככל שהוא גדול יותר, רוב ההנשים דיווחו על תחושת כאב ללא כל קשר למידת החזה. תנודות חוזרות ונשנות מאיימות על כל אישה בכל גודל חזה ומאיימות על הביצועים והתחושה הכללית בזמן פעילות גופנית וכן בחיי השגרה. מחקרים נוספים בנושא התעסקו בהשלכת התנועתיות לא רק על השד עצמו על על היציבה כולה. על כאבי גב, צוואר וכתפיים.

אז איך בוחרים חזיית ספורט? מתברר ש כ- 85% מהנשים טועות בזה

במחקר ייחודי שערכה חברת חזיות הספורט המובילה בעולם, Moving Comfort בשיתוף אוניברסיטת Loughborough נבחנו מגוון בדים וחומרי תמיכה ודורגו דרגות זעזוע שונות בהתאם לסוגי ספורט שונים ומידת התנועתיות שלהן. הממצאים ייצרו שיטת התאמה חדשנית ומדוייקת הרבה ממה שהיה קיים קודם לכן.

חברת זזה ספורט המתמחה בהתאמת חזיות ספורט ממליצה להקפיד על כמה כללי ברזל:

 

Post1Bצילום: טלי שיאצו

 

בחרי חברה מובילה שביססה את הטכנולוגיה שלה על מחקר מדעי ומקפידה על שימוש בבדים וחומרים המתאימים לעיסוק בספורט. שימוש בבדים שאינם נושמים, תפרים גסים או ברזלים עלולים לגרום לפציעה ולנזקים.
התאימי את מבנה החזייה לסוג הספורט. לפני ההחלטה בצעי כמה מהתנועות הרלוונטיות וודאי שהחזייה מגבילה את תנועת החזה באופן מקסימלי.
עובי הכתפייה צריך להתאים לגודל השד. ודאי שהכתפייה אינה צרה מידי ומייצרת לחץ על הכתפיים והזדמנות לשפשוף או פציעה בהמשך.
התאימי היטב את המידה – חזייה מתאימה, תשב בחוזקה ללא יצירת לחץ על ההיקף.
גודל הקאפ' (A,B,C,D) יקבע לפי הנקודה המלאה ביותר של השד ולאו דווקא זו הקרובה ביותר לבית החזה.
שימי לב, שחברות שמציעות מידות כמו small, medium, Large מוכרות למעשה גוזייה ולא חזייה ולרב אין ביכולתם של מוצרים אלה למתן את התנועה כשם שחזייה עושה את זה.

 

הקפידי לרענן את רכישת החזיות לפחות פעמיים בשנה

לחזיית הספורט בדיוק כמו לנעלי הריצה ולבגדים המקצועיים האחרים אורך חיים משלה שהוא פונקציה של זמן קיומה ומידת השימוש בה. כמובן, ככל שהחזייה בשימוש רב יותר היא מתבלה יותר אך גם חזיות שהשימוש בהם קטן יותר יהיו פחות אלסטיות ופחות יעילות ככל שיתישנו בדיוק באותה מידה שנעלי הריצה שלנו או מוצרים אלסטים אחרים, מאבדים את גמישותם לאורך זמן.

להתאמה אישית של חזיות ל Moving Comfort, חזיות הספורט המובילות בעולם, ניתן לפנות ל ZAZASPORT
בית לנשים בספורט, רח' הגנים 7 (קרית שאול) רמה"ש: info@zazasport.co.il

באדיבות: ZAZASPORT
מתוך מחקרה של Joanna Scurr

 

 

 

עוד כתבות מהבלוג שלנו
כל מי שעושה ספורט יודעת שאי אפשר לצאת לשום אימון בלי חזייה טובה ותומכת. בטח ובטח אלו מכן בעלות החזה הגדול והמבורך במידה C ומעלה. מי שכבר ניסתה חזיות ישנות, ברזלים וכל מיני פטנטים -חזרה בשביל לספר: פה שיפשוף, שם...
בתור רצה מתחילה, תמיד קינאתי בשחקניות טניס – איך תמיד הן מופיעות למשחקים בשמלות קצרות ויפות? וכמה זה לא פייר, שעבור הרצות אין את כל המגוון הזה. לכן, היה אפשר לשמוע את צהלות השמחה שלי למרחקים כשחצאיות הריצה נחתו בארץ...
הרבה פעמים אנחנו שומעות מהלקוחות שלנו כמה קשה להן לבחור טייץ. לכאורה זה נראה עניין של מה בכך. מה כבר ההבדל? אז זהו זה שההבדלים יכולים להיות גדולים מאוד. בין  טייץ טוב שאוסף אותנו יפה ומחמיא לבין טייץ שחונק או...
יש לך שאלה? נשמח לעזור!